ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΜΟΥ
ΠΕ Δ/ΝΣΗ Π/ΘΜΙΑΣ & Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤ. ΕΚΠ/ΣΗΣ ΚΑΒΑΛΑΣ
2ο  Δημοτικό Σχολείο Θάσου


Εργασία με θέμα
«Η Ιστορία του 2ου  Δημοτικού Σχολείου Θάσου»

2ο Δημοτικό Σχολείο Θάσου
Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι να καταγράψει τη ολιγόχρονη ιστορία του 2ου Δημοτικού Σχολείου Θάσου και να αναδείξει το ρόλο του.
Το 2ο 6/θ Δημοτικό Σχολείο Θάσου ιδρύθηκε το 1999 με αριθμό ΦΕΚ τ.Β’ 1680/27-801999 λειτούργησε όμως από το σχολικό έτος 1998 – 1999 και άνηκε στο Μητροπολιτικό σχολείο. Με την απόφαση του ΦΕΚ Β’2442- 2/11-2011 εντάσσεται σε ζώνη Ζ.Ε.Π. (Τ.Υ., Φ.Τ.) και με το ΦΕΚ 823/τ.Β’/2-7-2002 ορίζεται ως ολοήμερο. Ήταν μια απαίτηση των αναγκών που δημιουργήθηκαν από την αύξηση των μαθητών στο τότε υπάρχον Δημοτικό Σχολείο Θάσου, μετέπειτα 1ο 6/θ Δημοτικό Σχολείο Θάσου. Αυτή η αύξηση οφείλεται τόσο στην ανάπτυξη του τουρισμού στη Θάσο και το κύμα οικονομικών μεταναστών που ήρθαν για εργασία όσο και στην κλήρωση εργατικών κατοικιών στο Λιμένα, σε δικαιούχους από όλη τη Θάσο. Ο αρχικός αριθμός των μαθητών ανερχόταν σε 113. Ο μέσος όρος εγγεγραμμένων κατά έτος ήταν 114 μαθητές. Η δυναμική του φαίνεται να είναι αυξητική για το λόγο ότι βρίσκεται στην επέκταση της νέας πόλης. Η αρχική του οργανικότητα ήταν 6 θέσεων η οποί και παραμένει ως σήμερα. Στη δύναμη του σχολείου προστίθενται και οι θέσεις εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής, καθηγητή Φυσικής Αγωγής και Αγγλικών. Στο Σχολείο λειτουργεί και τάξη υποδοχής.
Το κτίριο είναι χτισμένο σε έναν υπέροχο ελαιώνα στις παρυφές της πόλης. Στην αυλή του υπάρχουν 25 ελαιόδεντρα. Μάλιστα κατά τη φετεινή σχολική χρονιά οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου πήραν πρωτοβουλία, συμμετείχαν στη συγκομιδή, παρακολούθησαν τη διαδικασία μέχρι το ελαιοτριβείο και την παραγωγή λαδιού.
Στην αυλή υπάρχει κοινό γήπεδο Μπάσκετ – Ποδοσφαίρου, καθώς και 2 φιλέ του Βόλεϊ.
Από τη μια πλευρά του κτιρίου περνά ένας όμορφος χείμαρρος με πλατάνια. Αυτή η άμεση γειτνίαση με τη φύση δρα ευεργετικά στη διάθεση των παιδιών. Πολύ κοντά στο σχολείο επίσης βρίσκο0νται και τα κοιμητήρια της πόλης. Άλλωστε στην ίδια περιοχή βρισκόταν και η αρχαία νεκρόπολη, ενώ τάφοι Ρωμαϊκών χρόνων βρέθηκαν τόσο κατά την εκσκαφή των θεμελίων του σχολείου όσο και στον παρακείμενο δρόμο.
Οι κύριοι χώροι του κτιρίου στεγάζονται στο ισόγειο και σε έναν όροφο. Στο ισόγειο υπάρχουν πέντε άνετες αίθουσες, γραφείο εκπαιδευτικών και τουαλέτες. Στις δύο από αυτές τις αίθουσες λειτουργεί το 1ο Νηπιαγωγείο Θάσου το οποίο συστεγάζεται με το σχολείο μας, γεγονός βέβαια που δημιουργεί κάποιες δυσλειτουργίες.
Στον επάνω όροφο υπάρχουν 2 άνετες αίθουσες και μια μικρότερη, η οποία όμς χρησιμοποιείται αναγκαστικά. Υπάρχει ακόμη μια πολύ στενή αίθουσα με υπολογιστές, που χρησιμοποιείται επίσης για τα μαθήματα Ειδικής Αγωγής. Υπάρχει ακόμη υπόγειο που σταδιακά διαμορφώθηκε σε γυμναστήριο, αίθουσα εκδηλώσεων χωρητικότητας 140 ατόμων, αίθουσα προβολών και μουσικής αλλά και Λαογραφικό Μουσείο. Εδώ οργανώθηκε και η Σχολική Δανειστική Βιβλιοθήκη αποτελούμενη από 2000 τόμους βιβλίων.
Το σχολείο βρίσκεται στα νότια όρια της παλιάς πόλης και του νέου οικισμού που πλαισιώνει τις εργατικές κατοικίες. Η καταγωγή των μαθητών είναι μεικτή χωρίς να χαρακτηρίζεται αισθητά από κοινωνικά κριτήρια. Το ίδιο ισχύει και για τη πολιτισμική σύνθεση και τις εργασίες των γονέων των μαθητών. Είναι βέβαιο ότι η δημιουργία του νέου αυτού σχολείου αναβάθμισε την περιοχή και με την παρουσία του οι κάτοικοι ένιωσαν τη βελτίωση της γενικότερης εικόνας τους στον ευρύτερο κοινωνικό ιστό της πόλης της Θάσου. Ένιωσαν υπερήφανοι που είχαν στην περιοχή τους σχολείο. Την ευγνωμοσύνη τους αυτή την ανταπέδιδαν κάθε φορά που τους ζητούνταν από το σχολείο να το βοηθήσουν ποικιλοτρόπως. Η πολιτιστικές αλλά και κάθε είδους εκδηλώσεις που οργανώθηκαν έδωσαν ξεχωριστή πνοή στην υποβαθμισμένη για διάφορους λόγους περιοχή.
Το σχολείο επέδειξε έντονη πολιτιστική δραστηριότητα παρά τα όποια προβλήματά του ως «νεοϊδρυθέν» και παρά τις αρκετές ελλείψεις του σε απαραίτητο υλικό.

Ανέβασε πολλές θεατρικές παραστάσεις αρχαίων συγγραφέων αλλά και νεώτερων Ελλήνων και ξένων. Κάποιες από αυτές τις παρουσίασε στη Αρχαία Αγορά, στο πολιτιστικό κέντρο του Δήμου «ΚΑΛΟΓΕΡΙΚΟ»  αλλά και σε άλλους δημόσιους
χώρους αποσκοπώντας σε ένα ευρύ άνοιγμα προς την κοινωνία. Το σχολείο φιλοξένησε πολλά σεμινάρια επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών όλου του νησιού με κορυφαίο τη διετή – σε διάρκεια – επιμόρφωση και εξομοίωση των πτυχίων των δασκάλων με αυτό του Δ.Π.Θ. Συνεργάστηκε με τον ΟΚΑΝΑ Καβάλας, το Α.Τ. Θάσου και Καβάλας, την Πυροσβεστική υπηρεσία, το τμήμα Πολεμικής Αεροπορίας Χρυσούπολης, την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, το Δήμο Θάσου, το Κέντρο υγείας Πρίνου, με τοπικούς συλλόγους και φορείς, με θεατρικά σχήματα για την παρακολούθηση θεατρικών παραστάσεων κ.α. Οργάνωσε μουσικές λαογραφικές εκδηλώσεις με αποκορύφωμα και απόσταγμα της δουλειάς αυτής, την επαγγελματική παραγωγή ηχητικού
CD υπό την καθοδήγηση της μουσικού του σχολείου, έργο που γράφηκε ειδικά για τη θεατρική παράσταση του σχολείου «ΑΧΑΡΝΕΙΣ». Στις πολλές και αξιόλογες πολιτιστικές δράσεις θα πρέπει να αναφερθεί και η αδελφοποίηση με το σχολείο της Νέας Καρβάλης αλλά και η φιλοξενία εκπαιδευτικών και μαθητών από το σχολείο του Godollo της Ουγγαρίας με τη συνδρομή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων. Κυρίως επιδιώχθηκε να προσφερθεί στους μαθητές πραγματική παιδεία και όχι εικονική και προσωρινή παροχή δεξιοτήτων.
Το σχολείο μας ακόμη οργάνωσε πολιτιστικές εκδηλώσεις όπως το αφιέρωμα στο Θάσιο συγγραφέα Χάρη Σωτηρέλη, εκπόνησε περιβαλλοντικά προγράμματα, προγράμματα υγείας κτλ. Συμμετέχει επίσης σε εορτασμούς σχολικών επετείων, της απελευθέρωσης της Θάσου, σε Θρησκευτικές γιορτές, παρελάσεις, εκκλησιασμούς κτλ.
Το σχολείο μας με την άψογη καθοδήγηση του μέχρι πρότινος διευθυντή κ. Γ. Παπαδόπουλου που υπηρέτησε ως διευθυντής από τη δημιουργία του σχολείου ως και πέρυσι και πρωτεργάτες όλους τους εκπαιδευτικούς που υπηρέτησαν και υπηρετούν με συνέπεια στο έργο που τους ανέθεσε η πολιτεία, καθώς και τους εκάστοτε Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων, κατάφερε πολύ γρήγορα να ξεπεράσει τα μεγάλα προβλήματα του νεοϊδρυθέντος και να δώσει στους μαθητές του αυτά που πρέπει, χωρίς να νοιώθουν τη στέρηση του πρωτοεμφανιζόμενου.
Αυτός θα πρέπει να είναι και ο περαιτέρω στόχος του σχολείου στο «αύριο» της εκπαίδευσης. Να συνεχίσει να δίνει πίστη για τη ζωή και τους τίμιους αγώνες που θα πρέπει να τη διέπουν. Βαθιά γνώση για συνέχεια στη παροχή αληθινής παιδείας και εσωτερική πρόοδο του ανθρώπου. Αληθινό πολιτισμό και γνώση της διαχρονικής πορείας των λαών μέσα στη Ιστορία. Σεβασμό στον άνθρωπο, αποδοχή της διαφορετικότητας, μέσα σε ένα δύσκολο, όπως διαμορφώνεται, παγκόσμιο περιβάλλον και κατάκτηση και εφαρμογή από αυτούς διαχρονικών αξιών που προάγουν τον άνθρωπο, τον οδηγούν στην αναζήτηση της πραγματικής Αρετής, στη συνεργασία, στη ομαδικότητα και στη κοινωνική αλληλεγγύη που τόσο απαραίτητη κρίνεται στις μέρες μας.


Θάσος, Ιούνιος 2013
Η Ομάδα Εργασίας του Σχολείου     

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ (Γ ΤΑΞΗ)

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ