ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ (Γ ΤΑΞΗ)

 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ   Γ’ ΤΑΞΗ

«Γνωρίζω το σώμα μου»  - Θεματική:  Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

1ο εργαστήριο

Το παραγόμενο υλικό των εργαστηρίων μας

Φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας μας

Ξεκινήσαμε ορίζοντας με συμβόλαιο την καλή συνεργασία και συζήτηση, υπογράψαμε με τις παλάμες μας  σα να δίναμε τα χέρια.

 

2ο εργαστήριο

Με το τραγούδι  «κεφάλι ,ώμοι ,γόνατα και πόδια» ζωντανεύουμε και δείχνουμε με ρυθμό τα μέρη του σώματος μας .Θέλουμε να καταλάβουν τα παιδιά που βρίσκονται τα διάφορα μέρη και όργανα του σώματος Δημιουργούμε ένα συννεφόλεξο στον πίνακα με τη λέξη –όργανο, που λέει ο καθένας και τελειώνοντας δείχνουμε που βρίσκεται στο σώμα μας το κάθε όργανο που γράψαμε . Αποτυπώνουμε στο wordart.com το συννεφόλεξό μας και γνωρίζουμε έτσι τη χρήση του λογισμικού, αλλά και κρατάμε ένα όμορφο αναμνηστικό από τις ιδέες της τάξης μας. 

Το σώμα μας μεγαλώνει !!!! Τι αλλάζει;

Είδαμε την αλλαγή στα σώματα των ανθρώπων μέσα από φωτογραφίες.

Φέραμε φωτογραφίες μας  στο σχολείο ,επισημάναμε τις διαφορές τους  και τις ταξινομήσαμε. Προφορικά κάθε ένας είπε την ιστορία του.

 

 3ο εργαστήριο

 

 Το κάθε παιδί ,ζωγράφισε πως φαντάζεται  τον εαυτό του στο μέλλον ………..και φτιάξαμε μια έκθεση με αυτές με θέμα :

«ΠΡΙΝ-ΤΩΡΑ –ΜΕΤΑ»

 

4ο εργαστήριο

Τα μέρη του σώματος

Ανάγνωση και μελέτη  βιβλίων και παρακολούθηση βίντεοΔιαστρωμάτωση ανθρώπινου σώματος

http://aesop.iep.edu.gr/node/11564/2824

Συζήτηση για τον καταπληκτικό  εγκέφαλο μας και αποτύπωση με ένα γραπτό κειμενάκι που συμπλήρωσε το ομαδικό κολάζ.

Παίξαμε και το παιχνίδι που έφερε ένας μαθητής «Το σώμα μου» όπου ανακάλυπταν ποιο μέρος του σώματος είναι στην εικόνα. Μάθαμε αρκετές λέξεις. 

 

5ο εργαστήριο

Η επίσκεψη και  ομιλία της Σχολικής Νοσηλεύτριας στη τάξη μας με θέμα:

« Η υγιεινή του σώματος και των χεριών»

Υγιεινή και φροντίδα χεριών ,σώματος  ,κεφαλιού, ψείρες και σωστή χρήση της μάσκας Μάθαμε πολλά και κάναμε αναπαράσταση του πλυσίματος των χεριών.

Στο τέλος τους διάβασα το ποίημα και διασκεδάσαμε

Σώμα               του Βαγγέλη Ηλιόπουλου:

Σαπούνι δεν μπορώ

να βλέπω ούτε λεπτό

για νερό ούτε να ακούσω τα μαλλιά μου δε θα λούσω

Λάσπη χώματα και σκόνη

πόσο τα αγαπώ!

Βρώμικος όλη την ημέρα, θέλω να γυρνώ.

Οι λεκέδες και οι ψύλλοι, οι καλύτεροί μου φίλοι

με βρώμικα δόντια μένω

ούτε για αστείο δεν τα πλένω

Κάποια μέρα στο παιχνίδι

με τα άλλα τα παιδιά

άρχισα να αναρωτιέμαι γιατί φεύγουν μακριά;;

Μου φωνάζουν δυνατά και μου λένε αυστηρά:

«Σα γουρούνι έχεις γίνει, θα πλυθείς μα τί θα γίνει:»

Για το μπάνιο προχωρώ

με σαπούνι και σφουγγάρι.

Χωρίς φίλους δεν μπορώ..

και τους έκανα τη χάρη!

Στην επόμενη ώρα του εργαστηρίου μας μιλήσαμε επίσης για το αναπνευστικό σύστημα ,τη λειτουργία του και τα όργανα που το αποτελούν  .Αναζητήσαμε σε βιβλία τα όργανα και τα μελετήσαμε. Η κάθε ομάδα κόλλησε τα όργανα του συστήματος στο σώμα που σχεδίασε σε χαρτί του μέτρου  με πατρόν έναν μαθητή ή μαθήτρια της επιλογής τους.

Κάναμε την άσκηση της εισπνοής –εκπνοής και φουσκώσαμε μπαλόνια.

 

6ο εργαστήριο

Γνωριμία με το πεπτικό σύστημα .Το ταξίδι της τροφής. Δόντια και βούρτσισμα δοντιών.

Το είδαμε σε βίντεο https://video.link/w/6EHIc

 Και το αναπαραστήσαμε με στεφάνια στην αυλή του σχολείου. Σε κάθε στεφάνι που πατούσαν τα παιδιά έλεγαν και το όνομα του οργάνου που συμβόλιζε.

Στόμα –σιελλογόνοι αδένες -οισοφάγος-στομάχι-συκώτι,πάγκρεας-λεπτό έντερο –παχύ έντερο

Επίσης στον άνθρωπο που φτιάχνουν οι ομάδες στο χαρτί του μέτρου συμπληρώσαμε τα ανάλογα όργανα του πεπτικού συστήματος και τα καρτελάκια τους.

Σιγά σιγά τα ανθρώπινα σώματα ολοκληρώνονται .Σελίγο θα είναι έτοιμα για έκθεση!!

Το βίντεο που ακολουθεί είναι από το παιχνίδι « Μάντεψε με ποια σειρά;»  που φτιάχτηκε από τα παιδιά με τη βοήθεια του δασκάλου των εικαστικών και το βιντεοσκοπήσαμε την  ώρα που παιζόταν στην τάξη. 


Κάντε κλικ εδώ για να δείτε την πορεία του προγράμματος

Κάντε κλικ εδώ για να δείτε την παρουσίαση

Κάντε κλικ εδώ για να δείτε το video



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ