Litter Less - Έρευνα σε πελάτες του σούπερ μάρκετ

Εξόρμηση “Σακούλα”   σε   σουπερ μάρκετ

Συμπλήρωση ερωτηματολόγιου από τους πελάτες. Οι μαθητές ενημερώνονται για τις συνήθειες μεταφοράς των προϊόντων και παράλληλα ενημερώνουν για τη χρήση της επαναχρησιμοποιούμενης σακούλας.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
   Υλοποιώντας το πρόγραμμα Litter Less αποφασίσαμε να εξετάσουμε το είδος των απορριμμάτων και κυρίως από που προέρχονται.
       Ψάχνοντας πληροφορίες στο διαδίκτυο βρήκαμε ότι :
  • Κάθε λεπτό χρησιμοποιούνται περισσότερες από 1 εκατ. Σακούλες
  • Καθένας μας παράγει κατά μ.ό. 157 κιλά απορριμμάτων από συσκευασίες ετησίως
  • 8 εκατ.τόνοι πλαστικών καταλήγουν κάθε χρόνο στη θάλασσα
  • Μέχρι το 2050 το βάρος των πλαστικών σε όλες τις θάλασσες θα ξεπεράσει το αντίστοιχο των ψαριών
  • Το 40% των απορριμμάτων από υλικά συσκευασίας αποτελείται από χαρτί και χαρτόνι.

Έτσι ετοιμάσαμε ένα ερωτηματολόγιο και στις 17 Μαρτίου, επισκεφτήκαμε μεγάλο σούπερ μάρκετ της περιοχής μας και συγκεντρώσαμε τις απόψεις των πελατών.

    Συνολικά μας απάντησαν 21 πελάτες.
   Απ’ αυτούς οι 13 ήταν γυναίκες και οι 8 άντρες. Μας φάνηκε λογικό αφού ακόμα και στις μέρες μας οι γυναίκες είναι εκείνες που έχουν την ευθύνη του σπιτιού κι επομένως γνωρίζουν καλύτερα τις ανάγκες του και τα ψώνια που χρειάζεται ένα νοικοκυριό.



       Οι ηλικίες αυτών που απάντησαν ήταν στην πλειοψηφία τους ανάμεσα στα 40 και 50 χρόνια ενώ υπήρξαν και πελάτες που ήταν πάνω από τα 60.
   Από τις ηλικίες των πελατών βγάλαμε και κάποια άλλα συμπεράσματα:
  Στις ηλικίες ανάμεσα στα 40 και 50 χρόνια η συντριπτική πλειοψηφία ήταν γυναίκες. Αυτό κατά τη γνώμη μας οφείλεται στο ότι οι γυναίκες σ’ αυτές τις ηλικίες δεν έχουν άλλη απασχόληση παρά μόνο το νοικοκυριό τους.
 Άνδρες πελάτες ήταν μεταξύ 50 και 60, ηλικίες που αφορούσαν εποχιακά απασχολούμενους





Πώς μεταφέρονται τα ψώνια στο σπίτι
      
    Οι περισσότεροι πελάτες χρησιμοποιούν μια μεγάλη πλαστική σακούλα ενώ 1 στους 3 προτιμάει πολλές μικρές πλαστικές σακούλες. Μόνο 1 στους 4 χρησιμοποιεί πάνινη σακούλα για να μεταφέρει τα ψώνια του στο σπίτι.
   Να λοιπόν ένας λόγος που δημιουργούνται πολλά απορρίμματα. Όλες αυτές οι σακούλες, μικρές ή μεγάλες, κάποια στιγμή θα καταλήξουν στα σκουπίδια. Ενώ η πάνινη σακούλα επαναχρησιμοποιείται πολλές φορές. Και είναι και πιο όμορφη. 

 


Προτιμώ μικρές ή μεγάλες συσκευασίες του ίδιου προϊόντος
      
       Οι περισσότεροι πελάτες προτιμούν τις μεγάλες συσκευασίες του ίδιου προϊόντος. Παρ’ όλα αυτά όμως 1 στους 3 απάντησε ότι προτιμάει τις μικρές συσκευασίες. Οι μικρές συσκευασίες όμως παράγουν περισσότερα απορρίμματα





Γνωρίζω τις είναι ανακύκλωση
Γνωρίζω ότι υπάρχουν συσκευασίες που προέρχονται από ανακύκλωση

   Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που απάντησαν στα ερωτηματολόγια δήλωσαν ότι γνωρίζουν τι είναι ανακύκλωση και ότι υπάρχουν συσκευασίες που προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά.
     Άγνοια δήλωσε μόνο μια 80χρονη πελάτης η οποία λόγω ηλικίας είναι λογικό να μην έχει πλήρη πληροφόρηση για την ανακύκλωση. Ίσως γιατί στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής της οι καταναλωτικές της συνήθειες και ο τρόπος διαχειρίζονταν τους φυσικούς πόρους ήταν τέτοιος που δε δημιουργούσε προβλήματα στο περιβάλλον κι έτσι δεν υπήρχε ο λόγος να καθιερωθεί ένας καινούργιος όρος για τη διαχείριση των απορριμμάτων όπως η ανακύκλωση.

Ψωνίζω προϊόντα που η συσκευασία τους επιστρέφεται
       Οι περισσότεροι πελάτες δήλωσαν ότι προτιμούν προϊόντα που η συσκευασία τους επιστρέφεται. Το ποσοστό αυτό ήταν μεγαλύτερο στους άνδρες. Νομίζουμε ότι αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι οι συσκευασίες που επιστρέφονται αφορούν κυρίως γυάλινα μπουκάλια ποτών και αναψυκτικών




















Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ (Γ ΤΑΞΗ)